Chci být v obraze.
Pošlete mi 1x měsíčně novinky.

Váš průvodce v on–line světě.

5 tipů, aby byly webináře interaktivní

Jedním ze způsobů, jak se vzdělávat a komunikovat v dnešním virtuálním světě, bývají webináře. Na první pohled by se zdálo, že se jedná o jednocestnou komunikaci od lektora k posluchačům, a zapojení posluchačů je obtížné a webináře tak mohou být nudné. Opak může být pravdou, pokud se budete držet několika tipů:

1) Připravte předem své posluchače na webinář

Ne každý člověk se už s webinářem jako formou komunikace a vzdělávání setkal. Je tedy důležité zajistit, aby u lidí, kteří webináře neznají, nevznikly psychické bariéry vyplývající z obavy z neznámého. Každý webinář by měl mít také jasně vytyčený cíl, který vychází z toho, co se mají posluchači dozvědět. Posluchači webináře by měli obdržet informace o webináři, o tom, co je během něj čeká a potřebné podklady k tématu, které se bude probírat, a to s dostatečným předstihem před webinářem.

2) Počítejte s tím, že každý se učí jinak

Jen jeden způsob učení většinou nestačí. Někteří lidé se prostě učí jinak než ostatní. To je příležitost zařadit do webinářové prezentace více vizuálních prvků, obrázků, grafů, videí, spotů... a snažit se předat informace více způsoby. Může pomoci také, když se například během webináře prostřídají dva lektoři.

3) Zapojte do online vzdělávání skupinové aktivity

Webinář je určen primárně k tomu, abyste předali posluchačům potřebné informace. Nezapomeňte ale na to, že se mohou posluchači učit jeden od druhého a mohou během webináře spolupracovat a sdílet si zkušenosti. S využitím řízené online diskuze, dokumentů, kreslících nástrojů, pracovních listů a dalších postupů bude skupinová aktivita důležitou a osvěžující součástí webináře. Účastníci budou moci pracovat na společných projektech a to s vaší podporou.

4) Testujte znalosti

Ověřit si, zda jsou předávané informace účastníky dobře pochopeny je možné už během webináře nejen dotazy, ale také zařazením dílčích testů a anket. Na konci webináře je možné předložit posluchačům závěrečný test, případně vystavit certifikát. I to lze u webinářů automaticky.

5) Zajistěte si zpětnou vazbu od účastníků

Chcete znát názor asolventů na webinář? Není nic jednoduššího než ihned po webináři automatizovaně rozeslat žádost o zpětnou vazbu všem účastníkům a v přehledné tabulce se dočíst, vše, co o webináři potřebujete vědět, abyste měli šanci se zdokonalovat.

Chcete o tématu vědět více? Zavolejte mi na 602 666 336 nabo napište na radka@nepustilova.cz.

 

Čtěte také:

Je web zdarma opravdu zadarmo?

Webová vizitka mnohdy stačí

Networkingový list ano či ne

Pracuji z domova a neměnila bych

Návštěvníkům vašich stránek na blízku

Jak propagovat živnost bez velkých výdajů

Evidovat čas? Za mě: ANO

Vyhozené peníze za e-shop?

22. 6. 2016 Radka Nepustilová

Sdílení článku:

LinkedIn Facebook Google+ Twitter