Chci být v obraze.
Pošlete mi 1x měsíčně novinky.

Váš průvodce v on–line světě.

Je web zdarma opravdu zadarmo?

Jak se vyplatí využívat služeb, které poskytují "tvorbu webu zdarma"? Opravdu ušetříte?

V dnešní době je nutné, aby i živnostníci a malé firmy byli na internetu. Je třeba počítat s tím, že konkurence přibývá a ta "mladší" konkurence prostě na webu je, protože jí to už je více přirozené.

Současně se mění způsoby, jakými lidé hledají poskytovatele služeb. Stále funguje reklama z úst do úst (a ta je nejlepší :-)), ale už méně než dříve prohlížíme reklamní plátky a noviny. Zato většina domácností má přístup na internet a také ho aktivně využívá. Pokud zejména živnostníci, malé a začínající firmy chtějí, aby si potenciální zákazníci našli právě jejich služby na internetu, musí tam být vidět a vhodně se na něm prezentovat. 

Možností, jak to zařídit je dneska více. A tak se nejspíš budete rozhodovat: investovat tisíce do webové prezentace od profesionální firmy, nebo si vytvořit webové stránky svépomocí? Tedy s využitím některé z mnoha služeb, které nabízí web zdarma???

Pojďme se podívat na slůvko ZDARMA.

Předpokládám, že nejste odborníky na tvorbu webu, ale třeba instalateři, truhláři, švadleny. Web jste nikdy nedělali...ale přece to nemůže být tak složité, když ty služby "tvorby webu zdarma" hlásají, že je to hračka, že to zvládne každý, že to bude za chvilku... Jak je to doopravdy?
S každou webovou stránkou je spojeno více nákladů, zjednoduším je na ty nejpodstatnější:

1) za doménu - pronájem domény platí každý bez rozdílu - jde o roční platbu většinou do cca 200 Kč,

2) za hosting - cena pronájmu virtuálního prostoru, kde je web umístěn je u každého poskytovatele jiná. Neměla by dnes už převyšovat 1 500 Kč ročně, pokud k tomu není pádný důvod (např. poskytování velkého datového prostoru, extra služeb apod.). Jsou i hostingy zdarma, ale POZOR - kdo poskytuje hosting zdarma, ten za něj nenese většinou žádnou garanci, tedy pokud tu dnes služba je, zítra tu být nemusí. A domáhat se něčeho, co je zdarma je potíž. Navíc webové stránky umísťované na službách zdarma nebudí v návštěvnících důvěru. Takové stránky lze poznat a vědomí, že majitel webu do něj nebyl ochoten nic vložit, nebudí důvěru ani v jeho služby. Navíc firma, která hosting zdarma poskytuje musí také vydělávat a to dělá třeba tak, že na váš web umístí reklamu. Klidně se může stát, že reklamu konkurující vašim službám,

3) za tvorbu webu. A tady jsme u "jádra pudla". V případě, že si budete truhláři, švadlenko,...dělat web sami (přičemž nepředpokládám, že byste v tom byli sběhlí nebo jste se chtěli přeučit na webmastera :-)), kolik myslíte, že na něm strávíte času? Mým velmi střízlivým odhadem bych řekla, že minimálně 10x více, než profesionál. A kolik si říkáte za hodinu své práce, kterou umíte? 250 Kč? 400 Kč? 600 Kč? Pak tedy vezměme tu střední cenu a počítejme. To, co profík udělá za hodinu a naúčtuje vám třeba 800 Kč, to vám bude trvat možná 10 hodin, možná víc, a tedy 4000 Kč minimálně, přepočteno na vaši hodinovou sazbu. A za hodinu práce profesionála ještě nic moc nevznikne :-). Každý, kdo už někdy amatérsky třeba jen upravoval fotku mi potvrdí, jak dlouhá je cesta k cíli, když se to neumí. Což teprve vytvořit internetové stránky,

4) za SEO a všechny ty další věci, které zaručí, že bude web dohledatelný - ale to je tak velký balík úkonů, že o tom až někdy jindy.

Opravdu si ještě myslíte, že si uděláte web ZADARMO? 
Zadarmo není nic. Už moje babička říkala, že zadarmo ani kuře nehrabe.

Asi nepatříte k lidem, kteří by mohli svým drahocenným časem mrhat na úkor své profese a rodiny, že? Nechejte tedy raději tvorbu webu tomu, kdo to umí. 

Chcete o tématu vědět více? Zavolejte mi na 602 666 336 nabo napište na radka@nepustilova.cz.

 

Čtěte také:

Webová vizitka mnohdy stačí

Networkingový list ano či ne

Pracuji z domova a neměnila bych

Návštěvníkům vašich stránek na blízku

Jak propagovat živnost bez velkých výdajů

Evidovat čas? Za mě: ANO

Vyhozené peníze za e-shop?

 

13. 6. 2016 Radka Nepustilová

Sdílení článku:

LinkedIn Facebook Google+ Twitter