Chci být v obraze.
Pošlete mi 1x měsíčně novinky.

Váš průvodce v on–line světě.

Jak propagovat živnost bez velkých výdajů

Děláte malý byznys, spíš lokálního charakteru, sám nebo s hrstkou spolupracovníků? Potřebujete propagovat plody vaší práce? Že máte na propagaci odložené jen malé finance? Nevadí, jde to i velmi levně.

Ať podnikáte v jakémkoliv oboru, bez jisté míry propagace se těžko obejdete. Je potřeba, abyste byli vidět, navazovali vztahy a hledali cesty účinné, ale pokud možno levné reklamy. Jaké mám pro vás tipy?

  1. Vytvořte si sdělení, kterým budete schopni komukoliv během 1 minuty vysvětlit co děláte a k čemu je to dobré. Naučte se je nazpaměť a buďte tak schopni odprezentovat váš byznys i když vás o půlnoci někdo probudí. To platí i pro vaše zaměstnance. Říká se tomu „elevator pitch“ a vychází z předpokladu, že by myšlenku v takto shrnuté podobě mělo být možné představit spolucestujícímu během cesty výtahem.
  2. Pracujte na své image a buďte vidět. Zúčastňujte se nejrůznějších akcí v regionu a pracujte na své pověsti odborníka. Vašemu podnikání jistě pomůže, když nějakou akci zorganizujete. Vyčleňte si čas i na dobročinné a veřejně prospěšné projekty.
  3. Nejlepší reklama je ta z úst do úst. Pracujte na tom, aby o vás šla pozitivní šeptanda. K tomu je potřeba produkovat kvalitní produkty či kvalitní služby. Pokud takovou šeptandu nastartujete, budete mít nejspíš o zákazníky postaráno.
  4. Reklama obecně – při jejím výběru volte kvalitu před kvantitou. Malá firma musí více prezentovat, čím se odlišuje od konkurence a lépe cílit na cílovou skupinu. Přípravě marketingového mixu věnujte velkou pozornost a jednotlivé druhy marketingových nástrojů využívejte postupně a testujte jejich účinek. Bude ta správná cesta přes internetové stránky? Přes facebook? Osobním setkáním s cílovou skupinou? Nebo rozesláním letáčků do schránek? Možná kombinace více cest. Přemýšlejte, tvořte, zkoušejte a vyhodnocujte. Máte oproti velkým firmám velkou výhodu v tom, že zřejmě nemáte tak složité schvalovací procesy a můžete i v oblasti reklamy flexibilně reagovat podle toho, co vám funguje.
  5. Budujte vztahy a udržujte je. Je v podstatě jedno, zda navážete vztahy osobně nebo přes sociální sítě jako je Facebook nebo LinkedIn. Navazování nových vztahů a péče o ně otvírá mnohé cesty dostat se tam, kam potřebujete a kvalitní networkingová síť vám pomůže rychleji budovat byznys. Kdyby každý z vašich deseti dobrých kontaktů měl ve své síti jen 100 dalších kontaktů (a to si pište, že má víc :-)), tak je to už tisíc kontaktů, které můžete oslovit a zvýšit si tak šanci uspět. A pamatujte na to, že je občas potřeba pro svou síť či komunitu, se kterou žijete, udělat něco nezištně. Ona vám to pak vrátí a spokojeni budete na obou stranách.
  6. Budujte linkbuilding. Zamyslete se nad tím, kdo z vašich známých má web na produkty nebo služby, které „ladí“ s těmi vašimi a přitom si nekonkurují. Požádejte ho o to, aby na své stránky umístil odkaz na váš web a vy pro něj udělejte totéž. Zvýší to počet návštěvníků na obou webech.

Dejte vědět na r.nepustilova@gmail.com nebo na 602 666 336, jak vám to jde a jaké máte zkušenosti.

12. 10. 2015 Radka Nepustilová

Sdílení článku:

LinkedIn Facebook Google+ Twitter